CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 11, 2011

Dongeng

Dah 18 tahun , aku tak pernah berpisah dengan keluarga . kalau berpisah sekejap tu adelaa . tu pon boleh di kira dengan jari . Bukan aku yang tak boleh berenggang dengan keluarga tapi ayahku yang tercinta itu tidak benarkan aku . 

Since sekolah rendah lagi , kalau ade ape ape aktiviti persatuan or sukan macam kem - kem tu , tak pernah dapat kebenaran pergi . sampailah aku habis sekolah menengah ni , still macam tu jugak . bila dapat jee , surat kebenaran ibubapa untuk mengikuti kem ke ape ke , memang tak berharap dah . dah tahu dah jawapan dia . so , bila dapat tu , memang tak de bagi lagi kat ayah . sebab dah tahu jawapannye kan . sia sia jee . 

kalau berpisah tu , ade lah dalam tiga empat hari . mase sekolah rendah tu , after UPSR ikut rombongan sekolah ke KL . 2 hari 1 malam . dah naik sekolah menengah , tu pon mase sepupu aku yang Johor tu kahwin . aku ikut sepupu aku tu pergi Johor awal seminggu . parents aku pergi mase sehari sebelum majlis . LAIN ? rasenye takde lagi . kem kem lain mane pernah join . jangan harap . pernah satu hari tu , aku nak tidur rumah sepupu aku yang perempuan , ayah datang rumah sepupu aku tu pukul 1 pagi . sepupu aku ckp la aku dah tidur *bohong sunat . hihii tapi ayah aku suruh kejutkan jugak . perghhh !!! selepas selepas tu , bila tanya je , jwpnnye terus TIDAK . No kompromi . Adeh !!

Sekarang , aku tak tahulah aku ni mengade ngade sangat atau ini adalah kesan kejadian kejadian di atas . Mase mula mula masuk Matrikulasi , wahhhhh ! dalam otak ni bayangannya cuma ape yang ade di rumah . mak , ayah , anak buah semua , akak , abang , masakan mak , bilik tidur kat rumah , and what so ever yg ade kat rumah ni . okey , lepas tu , study tak fokus . masuk kuliah , jasad je dalam bilik kuliah , minda ni dah sampai ke rumah . bila buat tutorial jeee , mula dah gelabah . sebab tak tahu . Damn ! bila malam je , mula lah drama swasta . drama airmata . serius memang tak dapat kawal perasaan . sampai tekup muka dengan bantal sebab taknak bagi roomate dengar . padahal dengar jugak . ciss ! hahahaha . Its end there .

Mase kat Unifield pulak , masuk pulak bulan puasa . Pehh ! 1st time berbuka tanpa keluarga . Sedih weh . makan nasi pon sambil menangis . gila sedih . yelah , dah la baru masuk , belum ade kawan , roomate pulak semua senior , berbuka luar gamaknya . last last buka sorg kat bilik bertemankan nasi air mata . wakakakakaakaka . esoknye aku nekad . gila aku nak hidup hari hari macam ni . kolej ni tak sistematik langsung . Entah macam pape ! Punggah barang , start enjin ( drive pi kolej mase tu ) terus balik rumah . HEAVEN ! HEAVEN ! * bila dah sampai rumah .

Sekarang ni , aku kene biasekan ape bende yang aku tak biasa tu . supaya pisang tak berbuah untuk yang ke tiga kalinya . HAHAHA ! Go Dayah Go ! You can do it ! Are you ? * Yes, I can !!!


No comments:

Post a Comment